Custom Fitting på Skerike GK

Här på Skerike kan vi stolt erbjuda en av Mälardalens bästa Custom Fitting. I vår Golfstudio så hjälper våra utbildade och erfarna PGA-tränare dig med att hitta rätt klubbor anpassade för just din sving och ditt sätt att spela golf. Golfstudion öppnas upp mot rangen så att man kan se bollflykten och med hjälp av TrackMan så får vi exakt data på dina slag. På och runt våra övningsgreener så hjälper vi dig med utprovning av putters och wedgar i alla olika loft och slipningar (grinds).

En utprovning av klubbor eller Custom Fitting som det också kallas kostar 600kr. Men om utprovningen resulterar i ett köp så drar vi av den kostnaden på priset av klubborna.

Vi har sedan många år tillbaka ett utmärkt samarbete med Titleist, PING och Cobra. Vi ser fram emot att hjälpa och guida dig i ditt nästa val av klubbor.

Studio sol hemsida

Fredrik Hellsten är utbildad PGA-tränare. Han har jobbat som golfinstruktör sedan 2006. Han började jobba som tränare på Skerike GK år 2013. Fredrik fortbildar sig kontinuerligt dels genom PGA of Sweden men söker även upp utbildningar som europeiska och amerikanska tränare anordnar i Sverige. Han har även flera  TPI-utbildningar, Titleist Performance Institute. Utbildningar som handlar om hur kroppens förutsättningar påverkar din golfsving.

Telefon: 021- 510 80
E-post: fredrik.hellsten@skerikegk.se

Greger Axelsson

Greger Axelsson är utbildad PGA-tränare och har lång erfarenhet som golftränare. Greger började jobba som tränare på Stjernfors GK år 1995 och har sedan dess varit tränare på flertalet klubbar. Han började jobba som tränare på Skerike GK år 2020. Greger har varit handledare för PGA-tränar studenter på TU (tränarutbildningen) år 2005-2008 och GTU (grundtränarutbildningen) år 2003-2005.

E-post: greger.axelsson@skerikegk.se

Boka Utprovning