Fakturering och betalning för 2024

VIKTIG INFORMATION ANGÅENDE ÅRSAVGIFTER OCH BETALNING

Det börjar dra ihop sig för säsongsstart – Alla avgifter är tilldelade till samtliga medlemmar, oavsett ålder och vi har lagt sista betaldatum 2024-02-29.

Därmed är det dags för dig som inte betalat hela eller delar av avgiften att logga in på din sida i www.golf.se och betala in din avgift för att ditt medlemskap ska bli aktiv.

Längst ned i den här texten finns en länk till film som hjälper er hur ni ska göra.

Inloggning till golf.se är med ditt Golf-ID samt lösenord, saknar du lösenord, begär du enkelt nytt direkt på inloggningssidan. Det nya lösenordet skickas till dig via mail.

Om du saknar ditt golf-ID eller inte får något mail, kontakta Skerike Golfklubbs kansli så hjälper vi dig.

Som flera av er noterat vid inloggning i golf.se  kommer det upp en rödmarkerad text /skylt

EJ AKTIVT MEDLEMSKAP

Med uppmaning att du ska kontakta till klubb.

Anledningen till att texten kommer upp är för att du antingen inte har något medlemskap eller inte betalat hela avgiften och därmed inte aktiverat medlemskapet ännu.

Det första du gör när du ser den här skylten är:

Gå till INSTÄLLNINGAR på din sida, denna ligger precis under startbilden.

När du klickat på INSTÄLLNINGAR kommer det upp flera olika ”BOXAR” – leta rätt på BOXEN ”OBETALDA AVGIFTER” där finner du de avgifter som ligger obetalda.

Här bockar du i avgifterna för betalning och går vidare enligt instruktionen som följer.

OM du INTE har Swedbank går du vidare utan inlogg till Swedbank och kan därefter betala via kort eller swish. Du behöver alltså inte skaffa dig ett konto på Swedbank.

OM du väljer att betala med faktura kommer det en faktura från Payex, inte Skerike GK, till din mailbox.

När du betalat dina avgifter kommer ditt medlemskap aktiveras och du kommer att kunna boka dina spel som vanligt samt – ingen röd skylt ska längre finnas på inloggningen.

Självklart har du ditt medlemskap kvar – det är bara så att det aktiveras till fullo när du betalat samtliga avgifter för året, medlemsavgift 300, del 1 och del 2.

Skulle du stöta på problem, hör du självklart av dig så hjälper vi dig. Du kan alltid betala via autogiro om du skulle föredra det, kontakta då oss för mer information.

BOXEN  ”MINA FAKTUROR” visar de fakturor du betalat, här kan du få ut ett friskvårdskvitto enkelt ur systemet direkt, spara ner i pdf och lämna till din arbetsgivare.

Vi har tilldelat samtliga juniorer och är de under 18 år är det vårdnadshavaren som får ”fakturan” på sin inloggning. Så saknar din junior sin faktura går du in på din egen inloggning och följer instruktionen enligt ovan.

Vi älskar att höra av dig, så kontakta kansliet via telefon  021-51080 eller via mail kansli@skerikegk.se om du:

Betalat alla avgifter och fortfarande inte har ett aktivt medlemskap

Vill vara medlem och inte är det sedan tidigare

Inte vet vad du har för Golf-ID

Inte får något mail vid begäran om nytt lösenord

Inte vill vara medlem hos oss längre

Vi arbetar på en ny lösning för framtida ”faktureringar” så hjälp oss denna säsong att få ordning på inbetalningarna den här vägen som golfens it-system erbjudit oss så återkommer vi till hösten med en enklare väg.

Länk till filmen