Hur har säsongen startat på tävlingsfronten

Äntligen har säsongen kommit igång i fullo. Tävlingssäsongen är igång på alla fronter och alla Västmanlandsserier har startat förutom på juniorsidan men det tar inte lång tid innan deras tävlande också sätter full fart.

Vi tar det i en lugn och fin ordning och startar med klubbens damer

Damer helg

Inledde säsongen på Strömsholm alldeles lysande och åkte hem med en första placering för laget i bagaget och som bästa individuella Skerike spelare kom Camilla Söderberg på en fin fjärde plats.  Bra jobbat tjejer och med den inledningen satt ni en bra nivå för resten av lagen.

Damer vardag

Började sin säsong på Orrresta 13/5 och där Skerike GK kammade hem på seger för laget men även den indviduella tävlingen där Britt Gillqvist vann! Start jobbat även här av tjejerna!

D-70

Startade med att spela på Sala GK 13/5 och hade det lite tungt och slutade på en femte plats. Bäst placerade individuellt blev Margareta Gillvé på en åttonde plats. Vi är säkra på att ni rycker upp er till nästa omgång! Kör hårt!

Scratchsserien

Det här laget kommer även i år försvara pokalen. De hade sin säsongspremiär på Skerike GK 14/5 och vilken start det blev när alla hade spelat klart 18:e hålet stod Skerike GK som segrare och vann med 6 slag före tvåan.  Patrik Skoglund vann omgången på 70 slag och anmärkningsvärd är att Skerike hade 3 personer bland de 4 bäst placerade. Bra jobbat grabbar!

H-40

Har inför året bytt lagkapten och det är i år Ken Färnefors som styr kajutan. Laget startade med spel på Ängsö GK 12/5 och här är en kort sammanfattning från kaptenen.

Igår spelade nog hela laget lite ”mellanmjölk”, ingen va riktigt nöjd… vissa va tydligen ute på äventyr i både skog & vatten… Själv fick jag lite av en nitlott & fick gå ut näst sist (16.40) vilket gjorde att jag va rejält blöt efter hål 5, eftersom regnet inte kunde hålla sig undan längre. Efter flera mail från mina adepter idag så va det flera som var dyngsura i både humör & kläder vilket gjorde att spelet inte riktigt kom till rätta.

Thats golf!
Men snart är det dags för deltävling nr 2, då är det revansch!

Henrik Söderlund var den spelare som hade bäst placering individuellt, nionde placering och laget slutade på en åttonde plats..

H-50

Har också en ny lagkapten. Peter Alseryd som tidigare har varit lagkapten för H-40 tog i år över H-50. Laget var på Frösåker GK och spelade 13/5 och slutade på en tredje plats precis som Dennis Storlund som blev den bäst placerade i den individuella tävlingen.

H-60

Även här är det nya lagkaptener för året, Lennart Boväng och Stickan Steen har här tagit över. Laget hade sin premiär på Köping GK 13/5 här slutaade Kenneth Lundström på den bästa individuella platsen, 28 och som lag blev placeringen 12:a. Ett citat från Lennart Boväng lovar gott inför framtiden, “Tyvärr blev det ju inte någon framskjuten placering men vi kommer igen”.

H-70

Med Paul Madsen och Sune Lindberg vid rodret startade säsongen på Surahammar GK 13/5. Individuellt kom Kent Johansson och Paul Madsen båda in på netto 78 och slutade på placeringarna 29 och 30. Tuffaste resultaten den här omgången? Som lag slutade Skerike GK på en tolfte plats. Det är tidigt på säsongen och vi vet att dessa killar kan mer och bättre.

Tävlingar på Skerike GK

Det har även spelats en del tävlingar på hemmaplan. Säsongens första tävling var Tjälskottet som spelades 12/5. När man tittar på resultatlistan kan man undra hur tongångarna var hemma hos Zetterqvist/Strid. Första placeringen kneps av Gunilla Zetterqvist och Ylva Wallberg, 63 slag. Två slag kom det tre lag som särskiljdes på spelhandicap där Jörgen Strid och Johan Hemington hade lite lägre handicap än Arne Andersson och Jan Sandfeldt. Grattis alla till bra spel!

De två tävlingar som pågår över hela säsongen har även de dragit igång, Torsdagstävlingen och Seniorgolfen. Torsdagstävlingen har hunnit spela en omgång och seniorgolfen två omgångar. När det här blir publicerat så har man hunnit spela en omgång till men det kommer en uppdatering av de tävlingarna under kommande vecka.

Seniorgolfen

Spelade sin första omgång redan 2/5 där det var 56 startande och där Carl-Axel Allared tog säsongens första seger på 72 slag netto och var tätt följd av Irene Eriksson, 73 slag, och Anita Madsen på 75 slag.

Andra omgången som spelades 8/5 drog hela 67 startande till startlinjen. Bästa resultat den här veckan blev Jonny Nordin och Torsten Pettersson på fina 70 slag netto. Dessa två blev åtskilda med hjälp av handicap där Jonny slutade på en första plats till sist. På 71 slag netto var det även här två spelare som blev åtskilda med hjälp av handicap, Peter Dalmo och Marika Jacobsson

Torsdagsgolfen

Första omgången som spelades med första omgången 9/5 vanns av Helena Bromels på 73 slag netto, Micael Lindell kom en andra plats 75 slag netto och därefter ytterligare en Mikael men med efternamnet Gustafsson.

Det här visar vilket otroligt utbud av olika golftävlingar som vi och andra klubbar anordnar. Vill ni vara med och spela i något av lagen skicka ett mail till respektive lagledare och anmäl erat intresse. De övriga tävlingarna hitta ni på min golf.