Nya Titleistprodukter provade och anlända

Förra veckan var vi iväg och provade den nya T-serien, järnklubbor, som kommer ersätta den gamla AP-serien samt de nya TS hybriderna som ersätter den nuvarande 917 serien. T-serien ser inte ut som den tidigare AP-serien men man har en ersättare för alla tidigare modeller, de nya modellerna heter T100 som ersätter AP2, T200 ersätter AP3 och T300 kommer att ersätta AP1. Vi tycker att man behåller Titleistkänslan i klubborna trots att klubbhuvudena har fått ett nytt utseende och ser mer “spejsiga” ut när man ser bilder av klubborna. När man står över bollen syns det att man har jobbat mycket med utseendet på klubborna. Alla klubborna är lite mindre i huvuden vilket gör att de ser lite smäckrare ut men man har inte tullat det minsta på spelbarheten. T300 är fortfarande en väldigt lättspelad klubba och tillsammans med ett grafitskaft är det en fin klubba för den som vill ha en lätt klubba som även går långt, T200 är en liten mindre klubba men är väldigt potent klubba för den som vill ha en lite smäckrare klubba men med lättspelade egenskaper, T100 är en klubba för den som vill ha en klubba som har lite mer spelbarhet. Jämför man denna klubba med tidigare AP2 är det en klubba som känna lättare att få upp i luften på de långa järnen och de korta har blivit mer bladliknande. TS hybriderna har även dessa utvecklats en del och där är det framför all TS2 som sticker ut en del. Den har blivit lite större men ger mer längd och höjd än sin föregångare. Självklart tycker vi att man ska prova båda två för att verkligen märka skillnaden mellan dessa två modeller. Vill man inte spela med hybrider finns det idag två stycken Utilityjärn, U500 och U510, där U510 beter sig mer som en hybrid men U500 är mer som tidigare T-MB järnen. Samma sak här, testa verkligen dessa klubbor om ni får tillfälle för det. Vill ni prova dessa skönheter så säg till i shopen eller boka en tid för utprovning så hjälper vi dig så mycket vi kan.